کتابخانه عمومی شهید محمد میر

کارگاه آموزشی

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۲۸ ب.ظ

در خصوص آشنایی اعضای کتابخانه شهید محمد میر با سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی" سامان" بر آن شدیم کارگاه آموزشی تحت عنوان آموزش سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی"سامان" برای اعضای کتابخانه جهت آشنایی بیشتر و استفاده بهتر از این سامانه  در محل کتابخانه عمومی روستایی شهید محمد میر شهرستان نیمروز برگزار کنیم. با اعضای فعال این کتابخانه در این خصوص صحبت و قرار شد یک روز را جهت برگزاری به آنها اعلام نمایم.

در تاریخ 27/9/1396 این کارگاه در کتابخانه فوق با حضور اعضای فعال این کتابخانه برگزار گردید.

در آغاز جلسه آقای میر مسئول کتابخانه با نام خدا و با خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه کلاس را برگزار نموده و ادامه داد...

مطابق استاندارد کتابخانه های عمومی امروزه توسعه خدمات اطلاع رسانی در کتابخانه های عمومی بیش از هرزمان دیگری به فناوری اطلاعات وابسته است. از یکسو، فرایندهای جاری و روزمره کتابخانه ها از قالب سنتی و کهنه خود خارج شده و در ساختاری نرم افزاری قرارگرفته است تا در خدمت کتابخانه ها، کتابداران و مراجعان به کتابخانه ها قرار گیرد و از سوی دیگر، ارائه خدمات نوین به خارج از فضای محدود چهاردیواری کتابخانه، بدون کمک و بهره گیری از فناوری اطلاعات ناممکن به نظر میرسد. بر این اساس، نرم افزارهای تخصصی کتابداری،بازوی اصلی و اجرایی کتابداران در کتابخانه ها تلقی میشوند. به منظور رفع نیازهای بالقوه و بالفعل کتابخانه های عمومی و همچنین بهره برداری مطلوب و اثربخش از ظرفیتهای کلان مجموعه گسترده کتابخانه های عمومی در راستای ترویج امر مقدس مطالعه و خواندن در جامعه، نرم افزار یکپارچه"مدیریت کتابخانه های عمومی سامان"، با همکاری مشترک معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات  و معاونت توسعه کتابخانه ها تولید و از ابتدای سال 1391 در کتابخانه های عمومی پیاده سازی شده است تا هم کتابداران و هم کاربران کتابخانه از امکانات آن استفاده بهینه را ببرند.

و در ادامه اعضای حاضر در جلسه را با سایر امکانات سایت و چگونگی استفاده از آن آشنا نمودند.



دریافت

دریافت



  • جواد میر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی